Innowacja z elementami CLIL (Content Language Integrated Learning)

W naszej szkole realizowana jest innowacja międzyprzedmiotowa z  elementy dwujęzyczności.

Na czym polega? To nic innego jak wplatanie języka angielskiego w inne przedmioty poprzez wprowadzanie nowego materiału (najczęściej słownictwa) jednocześnie w języku polskim oraz utrwalanie ich na języku angielskim. Innowacja ma na celu szerszą naukę języka angielskiego i pokazanie uczniom jego „dostępności”.

Co to oznacza w praktyce? Na wybranych lekcjach przyrody, matematyki, języka francuskiego czy niemieckiego, zajęciach rewalidacyjnych i w klasach 1-3 podczas wybranych tematów obok definicji w języku polskim pojawią się angielskie słówka. Dodatkowo, będą one utrwalane na lekcjach języka angielskiego.

W minionym tygodniu pierwsze elementy pojawiły się na lekcji matematyki w 8a oraz na lekcjach przyrody w klasach czwartych.

Jakie będą efekty? Szersza nauka języka angielskiego poprzez poznanie specjalistycznego słownictwa na innych przedmiotach, oraz wykorzystanie ich w nowo planowanych projektach Erasmus+.

Przypominamy, że w poprzednim projekcie Erasmus+ nasi nauczyciele prowadzili tzw. „job shadowing”, czyli zajęcia, które były obserwowane przez nauczycieli z innych krajów, a podczas wyjazdów zagranicznych nasi uczniowie również uczestniczyli w takich zajęciach w szkołach włoskich.