Wydarzenia

  • I miejsce p. Aleksandry Masternak

    Nasza nauczycielka języka polskiego i historii – pani Aleksandra Masternak – wygrała IX Wojewódzki Konkurs na Najciekawszy Scenariusz Lekcji Języka Polskiego

    Nagrodzony scenariusz dotyczył tematu:  „Słyszysz? To głoska!” Powtórzenie wiadomości na temat dźwięków mowy. 

    Komisja Konkursowa uznała, że p. Aleksandra wykorzystuje technologie bliskie uczniom w sposób twórczy. W lekcji pojawiają się elementy grywalizacji i escape roomu, które aktywizują uczniów i pobudzają ich ciekawość. Skłaniają do rozwiązywania zagadek i zabawy, w trakcie której w sposób „bezbolesny” utrwalają materiał. Gratulujemy!
  • Światowy Dzień Autyzmu
    2 KWIETNIA OBCHODZIMY ŚWIATOWY DZIEŃ AUTYZMU Światowy Dzień Autyzmu został ustanowiony przez ONZ i przypada na 2 kwietnia. Jego celem jest podnoszenie świadomości ludzi na temat zaburzeń związanych ze spektrum Autyzmu. Organizatorzy dbają o to, aby w większości państw i miast w tym dniu najważniejsze budynki zostały podświetlone na niebiesko. Akcja ta nazywa się „Light in up blue” i ma na celu ukazanie wsparcia i jedności z osobami cierpiącymi na Autyzm oraz ich rodzinami. Zachęcamy, aby tego dnia w naszym ubraniu pojawił się kolor niebieski na znak zrozumienia i solidarności wobec osób dotkniętych Autyzmem. Autyzm to odmienny od typowego sposób rozwoju człowieka, objawiający się różnicami w sposobie komunikacji, nawiązywania relacji, wyrażania emocji, uczenia się oraz różnorodnym schematem zachowań. Każda osoba jest indywidualnością, nie ma dwóch takich samych osób z autyzmem. Autyzm towarzyszy osobie przez całe życie, jednak dzięki odpowiedniej opiece i właściwie dobranej terapii można w znaczącym stopniu poprawić jej funkcjonowanie. Im wcześniejsza diagnoza i idąca za nią indywidualna terapia, tym większa szansa na poprawienie jakości życia osób z autyzmem i ich rodzin. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, skorzystaj z linków: https://www.polskananiebiesko.pl/ https://autyzmpomoc.org/ https://www.youtube.com/watch?v=QLv-dvLCgAg (świetna animacja do pokazania dziecku!) https://www.youtube.com/watch?v=Y5lucKD1b6U https://www.youtube.com/watch?v=RynrdZwYDso
  • Wspacie psychologiczne
    Zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja budzi wiele obaw, lęków i problemów zarówno wśród rodziców jak i samych uczniów. Na ten trudny czas kiedy możliwość osobistych spotkań uczniów i rodziców z nauczycielem, pedagogiem i psychologiem nie jest możliwa, szkoła zapewnia pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów oraz rodziców.  Pedagog szkolny mgr Anna Solarczyk godz. 8:00 – 14:00 pod numerem tel. 516729257 Psycholog szkolny mgr Katarzyna Kujawska  godz. 8:00 – 16:00 pod numerem tel. 516729035 Pedagog szkolny mgr Katarzyna Skrzypczyk godz. 8:00 – 16:00 pod numerem tel. 516729008 W razie potrzeby, pomocy psychologicznej udziela również Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pszczynie, tel.(32)210 37 16    
  • Nauka w domu
    Jak zorganizować warunki do nauki w domu? Jak motywować dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą? Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci? Jak zorganizować warunki do nauki w domu?
    1. Ustalcie razem z dzieckiem, że nauka w domu jest tak samo ważna jak w szkole i muszą co do czasu i miejsca jej organizacji być ustalone jasne zasady.
    2. Zadbaj o stałe miejsce pracy dla dziecka – własny pokój lub własne biurko. Jeśli w domu jest więcej niż jedno dziecko, ustal rotacyjne godziny korzystania z przestrzeni do nauki.
    3. Dostosuj wysokość biurka oraz krzesła do wzrostu dziecka.
    • Odległość ekranu od użytkownika powinna wynosić około 70 centymetrów,
    • Każdy ekran/monitor ma opcje regulowania jasności. Warto z niej skorzystać i dostosować do potrzeb i aktualnych warunków otoczenia.
    1. Wspólnie z dzieckiem zadbaj o porządek na biurku. Pamiętaj o tym, że bałagan nie jest sprzymierzeńcem koncentracji.
    2. Zadbaj o odpowiednią temperaturę w miejscu, w którym uczy się dziecko (optymalna to 20 – 21 stopni Celsjusza) oraz pamiętaj o regularnym wietrzeniu pomieszczenia.
    3. Zanim dziecko przystąpi do nauki koniecznie należy wyłączyć telewizor, radio, zamknąć drzwi do pokoju.
    4. Tak jak podczas pobytu w szkole lekcje oddzielone są od siebie przerwami, tak samo w domu uczeń powinien co jakiś czas robić sobie przerwę, wstać, porozciągać się, napić się.
    5. Zwróć uwagę dziecku na higienę przy pracy – po przekąsce, wizycie w toalecie -porządne mycie rąk.
    Jak motywować dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą?
    1. Porozmawiaj z dzieckiem o obecnej sytuacji podkreślając, że czas zamknięcia szkół nie jest czasem wolnym od nauki. Do lekcji zdalnych z pewnością trzeba będzie przywyknąć, niemniej są one równie ważne, co zajęcia prowadzone w salach lekcyjnych.
    2. Staraj się wspierać dziecko w działaniu, ale unikaj wyręczania go. Nie przeszkadzaj dziecku gdy wykonuje prace domowe i pozwól mu popełniać błędy, które w ramach sprawdzenia możecie wspólnie skorygować. Podawanie dziecku gotowych rozwiązań zaburza jego poczucie sprawczości i zdolność do samodzielnego podejmowania decyzji.
    3. Skupiaj się na osiąganych przez dziecko sukcesach, nie na brakach. Unikaj jednak przesadnego, niewspółmiernego do wysiłku chwalenia.
    4. Jeżeli Twoje dziecko ma opory przed korzystaniem z aplikacji, portali e-learnigowych lub przychodzi mu to z trudem, przedstaw mu adekwatny przykład ze swojego życia i naucz dziecko traktować naukę jak wyzwanie. Pokaż mu, jak wartościowe jest zdobywanie nowych doświadczeń i pokonywanie strachu przed rzeczami, których się nigdy wcześniej nie robiło.
    5. Daj dziecku dobry przykład – sięgnij po książkę, wspólnie z dzieckiem obejrzyj program naukowy i pokaż mu, że zdobywanie wiedzy to proces długofalowy, który nie kończy się na szkole.
    6. Okazuj życzliwe zainteresowanie sprawami szkolnymi dziecka, rozmawiajcie wspólnie o trudnościach i radościach, jakie niesie ze sobą nauka.
    Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci?
    1. Ustal z dzieckiem konkretne zasady korzystania z Internetu i dbaj o ich egzekwowanie.
    2. Korzystaj ze specjalnych wtyczek i dodatków do przeglądarek filtrujących oraz blokujących niepożądane serwisy.
    3. Nie zapominaj o bieżącym aktualizowaniu oprogramowania oraz programów antywirusowych.
    4. Pamiętaj o możliwości zakupu programu, służącego do kontroli rodzicielskiej. Programy tego typu pozwalają nie tylko filtrować treści dostępne w Internecie, ale także kontrolować czas i aktywność dziecka online.
    5. Porozmawiaj z dzieckiem na temat prywatności w sieci, zwłaszcza, jeśli Twoje dziecko korzysta z portali społecznościowych.
    6. W miarę możliwości poznawaj Internet razem z dzieckiem, pokazując mu bezpieczne oraz wartościowe zasoby.
    7. Pamiętaj, że oprócz wielu pożytecznych informacji Internet jest również pełen treści szkodliwych(pornografia, treści prezentujące przemoc i okrucieństwo, treści promujące zachowania autodestrukcyjne lub dyskryminacyjne), które mogą mieć negatywny wpływ na rozwój i psychikę dzieci i młodzieży. Dzieci mogą na nie trafiać celowo lub przypadkowo, np. poprzez mylne wyniki wyszukiwania, spam czy reklamę.
    Przypominamy także o bezpłatnej infolinii dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci: 800 100 100 Przydatne strony:
  • Dzień kolorowej skarpetki
    21.03 obchodzimy nie tylko pierwszy dzień wiosny, ale również Światowy Dzień Zespołu Downa. To nie jest przypadkowa data – osoby z tą chorobą właśnie w 21 parze chromosomów mają trzy chromosomy, zamiast dwóch. To Święto jest znane również jako Dzień Kolorowych Skarpetek. Z tej okazji w Naszej Szkole planowana była akcja uświadamiająca problem niepełnosprawności intelektualnej oraz promująca tolerancję wobec osób nią dotkniętych. Niestety w związku obecnym zawieszeniem zajęć w szkołach, akcja ta nie mogła się odbyć w zaplanowany przez nas sposób. Dlatego bardzo prosimy Was, Drodzy Rodzice o nakreślenie swoim dzieciom, że w pierwszy dzień wiosny obchodzimy również inne święto. Prosimy o krótkie wyjaśnienie/przypomnienie dzieciom czym są niepełnosprawności intelektualne. Uczulmy dzieci na to, że niepełnosprawność to nie tylko widoczny jej obraz jak np. konieczność poruszania się na wózku inwalidzkim czy poruszanie się o lasce z przyczyn braku widzenia, niepełnosprawność może być również na pierwszy rzut oka niedostrzegalna. Zachęcamy aby w ten dzień na znak solidarności z chorymi założyć kolorowe skarpetki w różnych, wesołych kolorach. Skarpetki mogą być w paski, w kropki, długie lub krótkie, mogą być z różnych, niepasujących do siebie par. Im dziwniej, tym lepiej, bo wyglądając nieco odmiennie wysyłamy sygnał, że akceptujemy odmienność osób z zespołem Downa oraz innych osób dotkniętych niepełnosprawnością intelektualną. Charakter tego gestu jest wesoły i przyjazny! Zachęcamy do tego gestu nie tylko uczniów, ale również Was – Rodziców. TEGOROCZNĄ WIOSNĘ POWITAJMY KOLORAMI !
  • Ograniczenia w przebywaniu w budynku
    W trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo, prosimy o ograniczenie osobistych wizyt w szkole. Zachęcamy Państwa do kontaktu poprzez korespondencję tradycyjną lub elektroniczną: sp1@pze-pszczyna.pl, a także kontakt telefoniczny: 032 210 36 86 lub 606 124 679. W przypadku konieczności osobistej wizyty prosimy o wcześniejsze umówienie.  W pilnych sprawach sekretariat czynny w budynku na ul. Bogedaina 1.
  • Dodatkowy zasiłek opiekuńczy – oświadczenie
    Druk oświadczenia
  • Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkole
    Do 10 kwietnia szkoła nie prowadzi zajęć dydaktyczno-wychowawczych w budynku. Zajęcia odbywają poprzez zdalne nauczanie. Materiały umieszczane są na bieżąco w sekcji e-learning.
  • Profilaktyka dotycząca wirusów
  • Zalecenia w sprawie koronawirusa SARS-CoV-2
    Informacja Głównego Inspektoratu Sanitarnego dla osób powracających z północnych Włoch Co musisz wiedzieć o koronawirusie (witryna Ministerstwa Zdrowia)
  • Wysłaliśmy pączki do Afryki
    Podziękowanie za udział w akcji „Wyślij pączka do Afryki”: „Szczęść Boże! Dzisiaj w imieniu społeczności Szkoły Podstawowej nr 1 im.Książąt Pszczyńskich w Pszczynie otrzymaliśmy darowiznę na kwotę 690,00 zł w ramach akcji „wyślij pączka do Afryki 2020″. Złożona przez Was darowizna zamieni się w posiłki dla osieroconych dzieci, opiekę medyczną i lekarstwa dla chorych,nowe domy dla ubogich, czystą, zdrową wodę z 2 nowych studni. Wasza pomoc przez ręce naszych misjonarzy kapucynów trafi do najbardziej potrzebujących. Bardzo dziękujemy! Z kolejnych pączków powstaną szkoła, plac zabaw, boisko i kaplica. Prosimy zachęcić swoich znajomych do pączkowania, wspólnie zrobimy wiele dobrego! Misjonarze kapucyni otaczają swoją modlitwą całą Waszą społeczność. br. Jerzy Steliga Fundacja Kapucyni I Misje”

Archiwum wydarzeń: